Gastouderbureau Roodkapje

Klachten

Hoewel wij natuurlijk ons uiterste best doen om alles goed te laten verlopen, weten wij dat er soms helaas fouten worden gemaakt. Daarom kunt u, als u eens wat minder tevreden bent, contact opnemen met een medewerker van ons bureau. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat u een officiële klacht wilt indienen of dat wij u hierom vragen.

Een klacht indienen klinkt misschien negatief, wij kijken daar anders tegen aan.
Uw opmerkingen kunnen ons wellicht helpen onze dienstverlening nog meer te verbeteren. Uw klacht zal altijd serieus behandeld worden. Wanneer er fouten gemaakt zijn, zullen die altijd rechtgezet worden.

Om de klacht te melden staan 2 wegen open:


INTERNE KLACHTENREGELING

1. Wanneer u een klacht hebt die u officieel wilt melden, vult u een klachtenformulier in. Soms zal ook een medewerker van ons bureau, naar aanleiding van een klacht of probleem, u voorstellen het klachtenformulier in te vullen.
2. U levert het klachtenformulier (en eventuele bijlagen) in of u stuurt het op naar Gastouderbureau Roodkapje, Raambrug 2, 5531 AG Bladel, t.a.v. de klachtencommissie.
Of u stuurt een e-mail naar: klacht@gastouderbureauroodkapje.nl
3. Binnen twee weken na ontvangst van het klachtenformulier ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging. Ook wordt dan aangegeven hoe en binnen welke termijn een oplossing voor de klacht gezocht gaat worden. In deze brief staat verder met wie u tussentijds contact kunt opnemen over de voortgang.
4. Binnen vier weken hoort u van ons welke oplossing wij gevonden hebben. Om deze oplossing te vinden, zal zowel met u als met de betrokken medewerker(s) contact opgenomen worden.

Roodkapje's klachtenformulier
Roodkapje's interne klachtenprocedure


EXTERNE KLACHTENREGELING

Onlangs heeft gastouderbureau Roodkapje zich aangesloten bij de Stichting Geschillencommissie. Zo is het voor ouders eenvoudiger en duidelijker om een klacht in te dienen wanneer er onenigheid is ontstaan.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen niet?

De commissie behandelt geen klachten over een gastouder.
Belangrijk is dat u de klacht eerst bespreekt met iemand van gastouderbureau Roodkapje.
Heeft u binnen 4 weken van ons geen reactie ontvangen of we komen er samen niet uit, dan pas neemt u contact
op met de Geschillencommissie.
Klik voor meer informatie over de procedure bij een klacht op onderstaande links;


www.degeschillencommissie.nl/consumenten/klachtenprocedure/

www.klachtenloket-kinderopvang.nl/ouders