top of page

Bij Miranda staat persoonlijk contact centraal

Onze commercieel directeur Miranda Donkers begon in 2010 bij Roodkapje als vraagouder, maar al snel werd ze consulente. Persoonlijk contact en begeleiding vindt ze belangrijk. Die twee is ze nooit uit het oog verloren. Vandaag vertelt ze over hoe Roodkapje zich ontwikkeld heeft en hoe zij daar haar bijdrage aan levert.



Van vraagouder naar consulente

“In eerste instantie was ik alleen vraagouder bij Roodkapje”, begint Miranda. “Ik was op zoek naar kinderopvang aan huis. Gastouderbureau Roodkapje was de beste optie bij mij in de buurt. Al snel werd duidelijk dat ik ook een bijdrage kon leveren aan het team, en zo ben ik in april 2010 aan de slag gegaan.”


Roodkapje was op dat moment op zoek naar iemand die kon assisteren bij certificeringen van gastouders. “Zij moesten een portfolio opstellen om hun kennis en expertise mee aan te tonen”, legt Miranda uit. “Daar kwam nogal wat bij kijken, en daar ondersteunde ik onze gastouders bij.”


Iedereen is bijzonder

Die mate van ondersteuning is bij Miranda nooit meer weggegaan. “Ik zorgde dat papieren in orde waren en dat de locatie werd gecontroleerd”, vertelt ze. “Ik wilde iedereen een speciaal gevoel geven. Hopelijk is dat gelukt.” Daarnaast merkte Miranda dat ouders al snel tegen het probleem van toeslagen aanliepen. “Daarom heb ik veel ouders geholpen met het nakijken van hun gegevens zodat ze achteraf niet voor verrassingen kwamen te staan”, gaat Miranda verder. “Deze extra service gaf veel voldoening.”


Persoonlijke aandacht staat centraal bij Miranda; dat sluit ook mooi aan bij de visie van Roodkapje. “Voor gastouders wilde ik vooral een luisterend oor zijn”, zegt ze. “Tijdens een huisbezoek kwam niet ‘iemand van Roodkapje’, maar Miranda. “Als ik dan toevallig hoorde dat er een jubileum aankwam, of juist wanneer er iets verdrietigs was gebeurd, dan stuurde ik een bosje bloemen of een kaartje.”


In 2017 is Miranda geslaagd als instructeur EHBO. “We waren namelijk op zoek naar iemand die EHBO kon aanbieden aan onze gastouders, dus ben ik dat gaan doen”, legt ze uit. “Zo ben ik ook deels voor stichting EHAK aan de slag gegaan. Wegens privéomstandigheden moest ik in 2019 helaas stoppen als consulente. Ik mis nog elke dag het contact met ‘mijn’ gastouders en ouders. Gelukkig zie ik verschillende gastouders nog terug in mijn EHBO-lessen en kan ik vragen hoe het met ze gaat. Dat vind ik ontzettend fijn.”


Professioneel en persoonlijk

Als Miranda terugkijkt op meer dan 10 jaar Roodkapje merkt ze dat het bedrijf een professionalisering aan het doormaken is. “We hebben er bewust voor gekozen om die slag te maken”, legt ze uit. “Mijn rol bestaat nu voor een deel dan ook aan het in de markt zetten van Roodkapje. Nog te veel ouders weten niet dat er zoiets bestaat als gastouderschap, en dat is jammer.”


Miranda is de laatste om zichzelf op de borst te kloppen; het team is volgens haar minstens zo belangrijk. “We hebben een hele laagdrempelige structuur waarin iedereen gehoord wordt”, zegt ze. “Ons team bestaat uit specialisten. Het is de kunst om ieders kwaliteit zo goed mogelijk naar voren te laten komen. Voor mij is ons team het allerbelangrijkste.” Miranda en onze specialisten staan voor je klaar. Of je nu gast- of vraagouder bent, of geïnteresseerd bent daarin, onze deur staat altijd voor je open.

0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page