• info420629

Maak kennis met gastouder Miranda

Toen de kinderen van Miranda van Rooijen naar school gingen werd ze steeds vaker gevraagd om op andere kinderen te passen. Omdat haar toenmalige werk haar niet meer lag besloot ze om verder te gaan als gastouder. Inmiddels zijn we 21 jaar verder en staat Miranda nog steeds achter die beslissing. Ze vertelt je graag haar verhaal.



Toegankelijk

“Ik was eerst administratief medewerkster”, begint ze. “Ook heb ik in de horeca gewerkt, maar dat was lastig te combineren met kinderen. Ik ben als gastouder begonnen niet alleen omdat er in de buurt veel vraag naar was, maar ook omdat ik het systeem van kinderdagverblijven niet zo zag zitten. Het ‘moeten’ en het schoolse systeem als je nog zo jong bent, stroken niet met wat ik wil voor kinderen: groot worden en ontwikkelen op eigen tempo, naar eigen mogelijkheden en in een rustige omgeving. Uiteindelijk is het oppassen voor kinderen in de buurt uitgegroeid tot kinderopvang via een gastouderbureau. Dat ging toen wel snel; via mond-tot-mond reclame zat ik zo ‘vol’.”

Miranda was eerst bij diverse andere gastouderbureaus aangesloten alvorens ze met Gastouderbureau Roodkapje in contact kwam. “Toen Humanitas in 2016 ophield met gastouderopvang ben ik benaderd door verschillende gastouderbureaus, waaronder Roodkapje”, legt ze uit. “Ik heb voor Roodkapje gekozen omdat ik hun de meest toegankelijke vond.”


Roodkapje houdt je scherp

“Ik vind de korte lijnen bij Roodkapje erg fijn”, gaat ze verder. “Ik heb goed contact met mijn consulente Annette, die ik altijd kan bereiken. Als er sprake is van spoed krijg ik ook altijd meteen antwoord op mijn vraag.” Miranda heeft een tijdje kinderen aan huis opgevangen, maar nu haar eigen kinderen naar de middelbare school gaan vangt ze thuis weer kinderen op. Daar wordt ze goed in begeleid.

“Annette houdt me scherp”, zegt ze. “Ik hanteer een maximum van 4 kinderen per dag; wettelijk ligt het maximum op 6 kinderen per dag. Door die ‘speling’ die ik heb kan ik ook makkelijker schakelen als ouders een keer een dag willen ruilen. Maar daar ligt dan wel de valkuil dat je te makkelijk instemt, en voor je het weet hebben ouders een verkeerd verwachtingspatroon. Doordat Annette me daarvoor behoedt – ‘pas goed op jezelf’ – kan ik daar beter mee omgaan.”


Professioneel en gezellig

Volgens Miranda heeft Roodkapje haar verwachtingen waargemaakt. “Ik had het idee dat andere bedrijven van alles beloven maar niet alles waarmaken”, zegt ze. “Roodkapje komt heel eerlijk en vakkundig op me over; ze weten wat ze doen. In hun communicatie naar mij toe vind ik ze persoonlijk en proactief; niet bemoeizuchtig maar juist betrokken. Als ik kijk naar corona krijg je altijd op tijd informatie en advies. De lijnen van wat wel en niet kan of mag zijn duidelijk. Dat biedt gast- en vraagouders perspectief. Voor mij staat Gastouderbureau Roodkapje voor professionaliteit en kennis, maar wel met Brabantse gezelligheid.”


0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven