KLACHTEN

Hoewel wij natuurlijk ons uiterste best doen om alles goed te laten verlopen, weten wij dat er helaas soms fouten worden gemaakt. Daarom kun je, als je eens wat minder tevreden bent, contact opnemen met een medewerker van ons bureau. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je een officiële klacht wilt indienen of dat wij je hierom vragen.

Een klacht indienen klinkt misschien negatief, wij kijken daar anders tegen aan.

Jouw opmerkingen kunnen ons wellicht helpen onze dienstverlening nog meer te verbeteren. Je klacht zal altijd serieus behandeld worden. Wanneer er fouten gemaakt zijn, zullen die altijd rechtgezet worden.

Om de klacht te melden staan 2 wegen open:

Interne klachtenregeling

  1. Wanneer je een klacht hebt en dit officieel wilt melden, volg je de interne klachtenprocedure. Soms zal ook een medewerker van ons bureau, naar aanleiding van een klacht of probleem, je voorstellen het klachtenformulier in te vullen.
  2. Je stuurt het klachtenformulier (en mogelijke bijlagen) naar je consulent of je mailt naar  info@gastouderbureauroodkapje.nl tav de klachtencommissie. Of je stuurt een e-mail naar: klacht@gastouderbureauroodkapje.nl.
  3. Na ontvangst van het klachtenformulier ontvang je van ons een schriftelijke bevestiging. Ook wordt dan aangegeven hoe en binnen welke termijn een oplossing voor de klacht gezocht gaat worden. In deze brief staat verder met wie je tussentijds contact kunt opnemen over de voortgang.
  4. Binnen zes weken hoor je van ons schriftelijk of per e-mail welke oplossing wij gevonden hebben. Om deze oplossing te vinden, zullen zowel jij als de betrokken medewerker(s) contact worden opgenomen.

KLACHTENFORMULIER ROODKAPJE

Externe klachtenregeling

Roodkapje heeft zich aangesloten bij de Stichting Geschillencommissie. Zo is het voor ouders eenvoudiger en duidelijker om een klacht in te dienen wanneer er onenigheid is ontstaan.

Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Uitvoering van de overeenkomst
  • Verandering van de overeenkomst
  • Opzegging van de overeenkomst en kosten daarvan
  • Annulering van de overeenkomst en kosten daarvan
  • Kwaliteit van de opvang
  • Kosten van de opvang
  • Opvangtijden
  • Gedragingen van (medewerkers van) de ondernemer
  • Een besluit van de ondernemer waarin de oudercommissie zich niet kan vinden


Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen niet?

De commissie behandelt geen klachten over een gastouder.
Belangrijk is dat je de klacht eerst bespreekt met iemand van gastouderbureau Roodkapje.
Heb je binnen 6 weken van ons geen reactie ontvangen of we komen er samen niet uit, dan neem je contact
op met de Geschillencommissie.
Klik voor meer informatie over de procedure bij een klacht op onderstaande links;

GESCHILLENCOMMISSIE (website)

 

Het laatste nieuws

Enthousiast over Roodkapje?

Meld je vandaag nog gratis en vrijblijvend aan!